دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

مشاوره در رازنامه

فهرست مشاورین
    سلام
    من حسابدار مجتمع فنی ماشین هستم (صافکاری ونقاشی ومیکانیکی وغیره )
    گزارش جریان وجوه نقد ماهیانه میخوام تهیه کنم فرم یا چیزی دارین که کمکم کنه
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی
    با سلام و عرض ارادت. برادر من از یک مجتمع تجاری که توسط شرکت تعاونی مسکن سازمان نظام پزشکی شهرستان ساخته شده است یک مغازه با سند شش دانگ ملکی با حق مشاعات خریده است. در حال حاضر حدود 70 درصد واحدها به
    موسسه حقوقی و داوری نگاه عدالت نامدار
    موسسه حقوقی و داوری نگاه عدالت نامدار
    باسلام لطفا در صورتیکه مطالبی در خصوص ساختار و فرآیندهای مهندسی خرید دارید به بنده اطلاع دهید . ممنون و سپاسگزارم
    علی صفرزاده لطفی
    علی صفرزاده لطفی
    سلام وخسته نباشید نحوه ثبت صندوق قرض الحسنه که افراد خیر پولی به صندوق واریز وافرادی را جهت دریاف وام معرفی میکنند حال میخواهیم هم از مبلغ آن فرد خیر کم شود هم شخص وام گیرنده بدهکار چگونه ثبت بز
    علیرضا سربی
    علیرضا سربی
    سلام و خسته نباشی پرسنل مجتمعی که من اونجا کار میکنم12 ساعت کار و 24 ساعت استراحت میکنند مثلا شنبه روزکار ،یکشنبه شبکار و دوشنبه استراحت میباشند حالا اگر یکی از پرسنل شنبه و یکشنبه را مرخصی بخواهد چط
    علیرضا سربی
    علیرضا سربی
    سلام وقت بخیر یک سوال ایا سهام پایه یا اولیه پروژه کارخانه سیمان با سهامهایی که در بورس دادو ستد می شود فرق دارد تشکر
    سید مهدی حجازی
    سید مهدی حجازی
    با عرض سلام و تحیات فراوان بنده در یه کارخانه تولید خیار شور و ترشیجات حسابدارم فروش توسط کارخانه صورت نمی گیرد که کلا به شعبه فرستاده میشود در سیستم حسابداری کارخانه خرید مواد و هزینه ها و ... سند حس
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    با عرض سلام وتشکرازسایت به روز ومفیدتان میخواستم سوال کنم افزایش حقوق 18%درسال 91به کسانی که بیمه بیکاری باسقف حداقل دستمزدسال 90دریافت میکرده اند تعلق میگیردیاخیر؟
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    سلام در رابطه با خرید زمین یا ملک قولنامه مشاوراملاکی سند محکمی هست ؟ اگر نیست واس محکمی کار چکار کنم؟ راهنمایی بفرمایید و بگید موقع خرید ملک یا زمین چه چیزهایی از فروشنده بخوایم که بعدا ادعا ن
    سعید ربیعی مجد
    سعید ربیعی مجد
    سلام وقت بخیر اینحقیر مدیرپروژه مجتمع تجاری در شهرستان خرمشهر میباشم که در قبل از انقلاب و جنگ بیش از 70 سال سابقه بسیار درخشان تجاری و مرکزیت تجاری داشته و بعد از جنگ بصورت متروک رها شده و همانگونه
    سعید ربیعی مجد
    سعید ربیعی مجد
    با سلام: آیا در سیستم حقوق و دستمزد و یا اصلاً در کل قانون کار عبارتی به نام اضافه کاری عادی داریم یا خیر و اگر جواب مثبت است تفاوت آن با اضافه کاری که ضریب 1/40 به آن تعلق می گیرد چیست ؟
    علی صفرزاده لطفی
    علی صفرزاده لطفی
    سلام وقت بخیر اینحقیر مدیرپروژه مجتمع تجاری در شهرستان خرمشهر میباشم که در قبل از انقلاب و جنگ بیش از 70 سال سابقه بسیار درخشان تجاری و مرکزیت تجاری داشته و بعد از جنگ بصورت متروک رها شده و همانگونه
    سید مهدی منبتی
    سید مهدی منبتی
    سلام وقت بخیر اینحقیر مدیرپروژه مجتمع تجاری در شهرستان خرمشهر میباشم که در قبل از انقلاب و جنگ بیش از 70 سال سابقه بسیار درخشان تجاری و مرکزیت تجاری داشته و بعد از جنگ بصورت متروک رها شده و همانگونه
    بابک نعمتی
    بابک نعمتی
    با سلام ضمن عرض خسته نباشید : اگر فردی با سابقه 12 سال بیمه تامین اجتماعی در سازمان خدمات درمانی پذیرفته شود آیا امکان انتقال سوابیق بیمه ای می باشد یه خیر لطفا توضیح بفرمایید
    علی صفرزاده لطفی
    علی صفرزاده لطفی
    با سلام میخواستم بدونم که چه مرجعی به حسابرسان نمره میدهد؟ واینکه میخواستم در رابطه با اهمیت حسابرسی از نظر فلسفی تحقیق کنم اما هیچ آشناییتی با این مساله و همچنین هیچ سایتی رو نمیدونم که بدونم تحقی
    سید مهدی حجازی
    سید مهدی حجازی
    سلام، اگر بخواهیم از محل اندوخته ی شرکت یک دارایی تحصیل نماییم به چه صورت باید در دفاتر حسابداری ثبت نماییم؟ ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ بدید.
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    سلام ایا بازاری که راکد هست رونق پیدا می کنه؟ چه موفع؟ بعد اینکه کدوم سمت سرمایه گذاری کرد بهتره؟ راهکاری لطفا
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    باسلام 1-حسابهای کل و معینی که جهت گزارشگری آینده لازم است در شرکتهای بیمه باشد ، چیست؟ 2-چه نرم افزاری در شرکت بیمه (شعبه مرکزی)مناسب است ؟ 3-مقررات مالیاتی و مقررات بیمه درخصوص گزارشگری مالی
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    با سلام امکان دارد در مورد سیستم ثبت ادواری اطلاعات در یک شرکت تولیدی توضیح دهیید ؟باتشکر وسپاس فراوان
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    باسلام لطفامقررات مالیاتی و مقررات بیمه در خصوص گزارشگری مالی در شرکتهای بیمه را توضیح دهید؟ و نرم افزار پبشنهادی شما برای یک شرکت بیمه ای چیست ؟
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
نظر شما چیست
به نظر شما کدام سرمایه گذاری در سال 1392 سودآور خواهد بود؟



[ مشاهده نتایج | نظرسنجی ها ]

آراء: 708 | نظرات: 0

برگزیده رازنامه

موردکاوی تصمیم‌گیری پوما برای ادغام با شرکتی دیگر

منبع: دنیای اقتصاد تاریخ انتشار: 1392-06-12
نویسنده: مترجم: مریم رضایی
چکیده:

از وقتی شخصیت‌های معروف مانند سرنا ویلیامز، قهرمان تنیس آمریکایی، در اواخر دهه 90 شروع به استفاده از کفش‌های ورزشی پوما کردند، محصولات این برند به یکی از ملزومات ورزشی افرادی تبدیل شد که به راحتی و در عین حال به شکل لباس‌های ورزشی خود اهمیت می‌دادند.


موردکاوی تصمیم‌گیری پوما برای ادغام با شرکتی دیگر
معماهای انتخاب یک شریک استراتژیک

زمانی که جوشن زیتس در سن 30 سالگی به‌عنوان مدیرعامل شرکت پوما انتخاب شد، آرزو داشت پوما را به محبوب‌ترین برند «ورزشی-مدگرا» تبدیل کند و بیش از یک دهه پس از آن، به نظر می‌رسید آرزوی او تحقق یافته باشد. پوما که اکنون به جایی رسیده که برای یک جفت بوت 200 دلار قیمت‌گذاری می‌کند و در مسابقات ورزشی مهم مانند فرمول یک و قایقرانی حضور ثابت دارد، سهم بازار جدیدی را برای خود تعریف کرده که شرکت‌هایی مانند آدیداس و نایک در آن کندتر بوده‌اند.

رقابت برادرانه
پوما همیشه در چنین موقعیت حسادت‌برانگیزی قرار نداشته است. برندی که ما امروز می‌شناسیم، حاصل نزاع دو برادر آلمانی به نام آدولف و رادولف داسلر است که در مورد وقایع جنگ جهانی دوم با هم اختلاف نظر سیاسی پیدا کرده بودند. اختلاف این دو برادر به تعطیلی کارخانه تولید کفش خانوادگی آنها و ظهور دو برند ورزشی برجسته در جهان منجر شد. آدولف شرکت آدیداس را تاسیس کرد و نام آن را از مخفف اسم و فامیل خودش، آدی داسلر، انتخاب کرد و برادرش رادولف شرکت رقیبی را تاسیس کرد و نام پوما به معنی یوزپلنگ درنده را برای آن انتخاب کرد که سمبل هر چیز شفاف و شیک
بود.
درگیری خانوادگی داسلرها، به خیابان‌های باواریا که محل زندگی آنها بود هم سرایت کرد. کارمندان پوما و آدیداس سعی می‌کردند به کافه‌ها و رستوران‌های جدایی بروند تا مبادا هم‌کلام شوند و زمینه دوستی با دشمن فراهم شود. به هر حال، به نظر می‌رسید پوما همیشه در این رقابت عقب می‌ماند. در حالی که آدیداس همیشه در مسابقات مهم ورزشی حضور داشت، با افراد مشهور در تعامل بود و کفش‌های ورزشی متناسب با همه نوع مسابقات تولید می‌کرد، پوما در استفاده از ورزشکاران طراز اول جهانی که می‌توانستند مهر تاییدی بر کالاهای آن باشند، چندان زیرک
نبود.
با این حال، هر دو شرکت تا دهه 80 میلادی عملکرد خوبی داشتند، اما همان موقع تحت تاثیر بازاری که مطلوب جوانان بود، تنزل کردند، به طوری که در اوایل دهه 90 هم پوما و هم آدیداس به ورشکستگی نزدیک شدند. زمان آن فرارسیده بود که این دو شرکت از یک کمک خارجی بهره بگیرند.

بازگشت به مسابقه
ورود رابرت لوییس دریفوس و جوشن زیتس به این دو شرکت همه چیز را تغییر داد. لوییس دریفوس، تاجر فرانسوی-سوئیسی، به عنوان مدیرعامل جدید آدیداس شروع به جهانی‌سازی این برند کرد.
همچنین با انتصاب زیتس به‌عنوان مدیرعامل جدید پوما، تیتر روزنامه‌ها او را به عنوان جوان‌ترین مدیرعامل تاریخ آلمان معرفی کردند. این جوان کم سن وسال، تشنه موفقیت بود و با برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای که در سر داشت، قصد داشت پوما را به راه رشد قبلی خود بازگرداند.
زیتس، اول با تعدیل نیرو و انتقال روند تولید به آسیا سعی کرد هزینه‌های پوما را کاهش دهد. پوما برای کسب محبوبیت در میان مشتریان، جوانی 21 ساله به نام آنتونیو برتون را استخدام کرد تا مسوولیت بخش جدیدی به نام «ورزشی-مدگرایی» را بر عهده بگیرد و در واقع این برند را به سوی مدهای روز و عامه‌پسند سوق دهد. این استراتژی موثر بود و در سال 1996 یک شرکت تولید فیلم در هالیوود، به یکی از سهامداران اصلی پوما بدل شد و باعث شد تلاش‌های بازاریابی پوما افزایش قابل توجهی یابد.
پس از آن، زیتس تصویر پوما را به طور کامل تغییر داد و برای این کار معروف‌ترین طراحان جهان مانند جیل ساندر، الکساندر مک‌کویین و فیلیپه استراک را به کار گرفت و از آنها خواست خطوط جدیدی برای تبلیغات پوما ایجاد کنند و در نتیجه آگهی‌های پر زرق و برق پوما جلد نشریات مد را پر کرد.
در سال 1999، 9 تیم بستکبال NBA این برند را برای لباس‌های خود انتخاب کردند و بنابراین پوما در میادین بسکتبال طوفان به پا کرد. همچنین در مشارکت با شرکت پورشه برای تولید کفش‌های ضد آب و نیز اسپانسری مسابقات موتورسواری، پله‌های ترقی را می‌پیمود.
در نهایت، زیتس اقدام بزرگی انجام داد و یک قدم از قلمرویی که معمولا در اختیار آدیداس بود، فراتر رفت. بیشتر تیم‌های فوتبال جام‌جهانی 2006 به لباس‌ها و لوازم پوما مجهز بودند، از جمله ایتالیا، قهرمان مسابقات. تعداد فروشگاه‌های پوما در سراسر جهان افزایش یافت و این شرکت به مدت یک دهه از رشد سالانه دورقمی بهره برد.

راه درست کدام است؟
به‌رغم این دستاوردهای قابل توجه، پوما همچنان بعد از نایک و البته آدیداس قرار دارد. در شروع سال 2007 پوما این فرصت را داشت که با نایک – که البته بزرگ‌ترین بازیگر بازار است – شریک شود. آیا پوما باید به نایک بپیوندد و همراه با این شرکت علیه آدیداس رقابت کند؟ یا باید همچنان با درگیر شدن در بخش اقلام لوکس، خود را از این دو شرکت متمایز کند؟ از سوی دیگر، پوما به شرکت اختلاطی PPR که در زمینه ارائه کالاهای لوکس و ورزشی مانند گوچی و ایو سن لوران فعالیت می‌کند، نزدیک شده است. آیا پوما باید زیر چتر PPR پناه بگیرد؟
پوما در گذشته ثابت کرده که می‌تواند به تنهایی رشد کند، اما آیا می‌تواند این کار را در دهه آینده و بدون هیچ منابع اضافی ادامه دهد؟
تلفیق ورزش با مد تاکنون ترکیب موفقی برای پوما بوده، اما انتخاب یک شریک استراتژیک می‌تواند ریسک بر هم زدن این تعادل را به دنبال داشته باشد: آیا می‌توان راحتی و ورزشی بودن را با شیک و لوکس بودن ترکیب کرد یا برعکس؟ در این وضعیت، پوما چگونه می‌تواند شهرت خود را همچنان حفظ کند؟



نظر کارشناسان
آندرئا بالدو، از مدیران شرکت دیزل
پوما یک برند ورزشی- مدگرای معتبر است که هم با فرهنگ روز جوانان و هم با صنعت مد ارتباط برقرار کرده و بنابراین تا جایی که ممکن است باید مستقل باقی بماند. من در شرکت دیزل، دریافتم که کوچک‌تر بودن، داشتن منابع مالی کمتر و ضعیف به نظر رسیدن، باعث می‌شود محیطی ایجاد شود که خلاقیت در آن شکوفا شود و افراد دائما به دنبال راه‌های بهتری برای انجام کارهای خود باشند و برای ریسک کردن انگیزه داشته باشند. این فاکتورها فرهنگ یک شرکت را شکل می‌دهند که در واقع شالوده هر برند مدگرا است و باید حفظ و تقویت شود. این چیزی است که یک برند را در چشم مشتری معتبر، مناسب و متفاوت می‌کند. اگر یک برند تصمیم بگیرد بخشی از یک شرکت بزرگ‌تر و بوروکراتیک‌تر شود، فرهنگ خود را از دست می‌دهد و این مساله ممکن است در نهایت به مرگ آن برند منجر شود.
با این حال، بین‌المللی کردن یک برند – یعنی افتتاح فروشگاه‌های خرده‌فروشی و بازارهای جدید – نیازمند مهارت‌های مدیریتی و منابع مالی است. به این دلایل بسیاری از شرکت‌های مد وقتی تصمیم می‌گیرند وارد بازارهای بزرگ‌تر شوند، به دنبال سرمایه‌گذاران جدیدی می‌گردند. اما اگر پوما به یک شریک جدید نیاز دارد، نباید به سراغ نایک
برود.
در مورد مشارکت با شرکت رقیب معمولا این ایده وجود دارد که همکاری‌های موثر می‌توا


کاربر گرامی اجازه مشاهده کامل مطلب را ندارید.جهت مشاهده مطالب می بایست عضو سایت شوید و یا در صورتیکه قبلا عضو شده اید با نام کاربری خود به سایت وارد شوید
ورود / ثبت نام


ارسال محتوا به دوستان نظرات خود را در رازنامه ثبت کنید                به اشتراک گذاری محتوا در فیسبوک به اشتراک گذاری محتوا در گوگل پلاس به اشتراک گذاری محتوا در لینکدین به اشتراک گذاری محتوا در توی تر

مشخصات ثبت اطلاعات

مدیریت رازنامه

مدیریت رازنامه

تاریخ ثبت:
1392/06/24
بروزرسانی:
1392/06/24
آخرین مشاهده:
1396/11/03

نظرات و پیشنهادات


تازه های رازنامه

رازنامه در شبکه های اجتماعی
دریافت نسخه اندروید از رازنامه دریافت نسخه اندروید از گوگل دریافت نسخه اندروید از بازار
تمامی حقوق طراحی ,ساخت وعرضه متعلق به مشاوره رازنامه می باشد.
شرایط و مقررات استفاده از رازنامه . .