دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

مشاوره در رازنامه

فهرست مشاورین
    سلام
    من حسابدار مجتمع فنی ماشین هستم (صافکاری ونقاشی ومیکانیکی وغیره )
    گزارش جریان وجوه نقد ماهیانه میخوام تهیه کنم فرم یا چیزی دارین که کمکم کنه
    ممنون میشم راهنماییم کنید
    احمد نورمحمدی
    احمد نورمحمدی
    با سلام و عرض ارادت. برادر من از یک مجتمع تجاری که توسط شرکت تعاونی مسکن سازمان نظام پزشکی شهرستان ساخته شده است یک مغازه با سند شش دانگ ملکی با حق مشاعات خریده است. در حال حاضر حدود 70 درصد واحدها به
    موسسه حقوقی و داوری نگاه عدالت نامدار
    موسسه حقوقی و داوری نگاه عدالت نامدار
    باسلام لطفا در صورتیکه مطالبی در خصوص ساختار و فرآیندهای مهندسی خرید دارید به بنده اطلاع دهید . ممنون و سپاسگزارم
    علی صفرزاده لطفی
    علی صفرزاده لطفی
    سلام وخسته نباشید نحوه ثبت صندوق قرض الحسنه که افراد خیر پولی به صندوق واریز وافرادی را جهت دریاف وام معرفی میکنند حال میخواهیم هم از مبلغ آن فرد خیر کم شود هم شخص وام گیرنده بدهکار چگونه ثبت بز
    علیرضا سربی
    علیرضا سربی
    سلام و خسته نباشی پرسنل مجتمعی که من اونجا کار میکنم12 ساعت کار و 24 ساعت استراحت میکنند مثلا شنبه روزکار ،یکشنبه شبکار و دوشنبه استراحت میباشند حالا اگر یکی از پرسنل شنبه و یکشنبه را مرخصی بخواهد چط
    علیرضا سربی
    علیرضا سربی
    سلام وقت بخیر یک سوال ایا سهام پایه یا اولیه پروژه کارخانه سیمان با سهامهایی که در بورس دادو ستد می شود فرق دارد تشکر
    سید مهدی حجازی
    سید مهدی حجازی
    با عرض سلام و تحیات فراوان بنده در یه کارخانه تولید خیار شور و ترشیجات حسابدارم فروش توسط کارخانه صورت نمی گیرد که کلا به شعبه فرستاده میشود در سیستم حسابداری کارخانه خرید مواد و هزینه ها و ... سند حس
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    با عرض سلام وتشکرازسایت به روز ومفیدتان میخواستم سوال کنم افزایش حقوق 18%درسال 91به کسانی که بیمه بیکاری باسقف حداقل دستمزدسال 90دریافت میکرده اند تعلق میگیردیاخیر؟
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    سلام در رابطه با خرید زمین یا ملک قولنامه مشاوراملاکی سند محکمی هست ؟ اگر نیست واس محکمی کار چکار کنم؟ راهنمایی بفرمایید و بگید موقع خرید ملک یا زمین چه چیزهایی از فروشنده بخوایم که بعدا ادعا ن
    سعید ربیعی مجد
    سعید ربیعی مجد
    سلام وقت بخیر اینحقیر مدیرپروژه مجتمع تجاری در شهرستان خرمشهر میباشم که در قبل از انقلاب و جنگ بیش از 70 سال سابقه بسیار درخشان تجاری و مرکزیت تجاری داشته و بعد از جنگ بصورت متروک رها شده و همانگونه
    سعید ربیعی مجد
    سعید ربیعی مجد
    با سلام: آیا در سیستم حقوق و دستمزد و یا اصلاً در کل قانون کار عبارتی به نام اضافه کاری عادی داریم یا خیر و اگر جواب مثبت است تفاوت آن با اضافه کاری که ضریب 1/40 به آن تعلق می گیرد چیست ؟
    علی صفرزاده لطفی
    علی صفرزاده لطفی
    سلام وقت بخیر اینحقیر مدیرپروژه مجتمع تجاری در شهرستان خرمشهر میباشم که در قبل از انقلاب و جنگ بیش از 70 سال سابقه بسیار درخشان تجاری و مرکزیت تجاری داشته و بعد از جنگ بصورت متروک رها شده و همانگونه
    سید مهدی منبتی
    سید مهدی منبتی
    سلام وقت بخیر اینحقیر مدیرپروژه مجتمع تجاری در شهرستان خرمشهر میباشم که در قبل از انقلاب و جنگ بیش از 70 سال سابقه بسیار درخشان تجاری و مرکزیت تجاری داشته و بعد از جنگ بصورت متروک رها شده و همانگونه
    بابک نعمتی
    بابک نعمتی
    با سلام ضمن عرض خسته نباشید : اگر فردی با سابقه 12 سال بیمه تامین اجتماعی در سازمان خدمات درمانی پذیرفته شود آیا امکان انتقال سوابیق بیمه ای می باشد یه خیر لطفا توضیح بفرمایید
    علی صفرزاده لطفی
    علی صفرزاده لطفی
    با سلام میخواستم بدونم که چه مرجعی به حسابرسان نمره میدهد؟ واینکه میخواستم در رابطه با اهمیت حسابرسی از نظر فلسفی تحقیق کنم اما هیچ آشناییتی با این مساله و همچنین هیچ سایتی رو نمیدونم که بدونم تحقی
    سید مهدی حجازی
    سید مهدی حجازی
    سلام، اگر بخواهیم از محل اندوخته ی شرکت یک دارایی تحصیل نماییم به چه صورت باید در دفاتر حسابداری ثبت نماییم؟ ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ بدید.
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    سلام ایا بازاری که راکد هست رونق پیدا می کنه؟ چه موفع؟ بعد اینکه کدوم سمت سرمایه گذاری کرد بهتره؟ راهکاری لطفا
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    باسلام 1-حسابهای کل و معینی که جهت گزارشگری آینده لازم است در شرکتهای بیمه باشد ، چیست؟ 2-چه نرم افزاری در شرکت بیمه (شعبه مرکزی)مناسب است ؟ 3-مقررات مالیاتی و مقررات بیمه درخصوص گزارشگری مالی
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    با سلام امکان دارد در مورد سیستم ثبت ادواری اطلاعات در یک شرکت تولیدی توضیح دهیید ؟باتشکر وسپاس فراوان
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    باسلام لطفامقررات مالیاتی و مقررات بیمه در خصوص گزارشگری مالی در شرکتهای بیمه را توضیح دهید؟ و نرم افزار پبشنهادی شما برای یک شرکت بیمه ای چیست ؟
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
نظر شما چیست
به نظر شما کدام سرمایه گذاری در سال 1392 سودآور خواهد بود؟



[ مشاهده نتایج | نظرسنجی ها ]

آراء: 708 | نظرات: 0

برگزیده رازنامه

الگوی مدیریتی برای آینده

منبع: دنیای اقتصاد تاریخ انتشار: 1392-07-14
نویسنده: مترجم: علیرضا ابوالفتحی
چکیده:

مهارت‏های نیرومند مدیریتی، اساس هر کسب‏وکاری هستند. مدیران هسته اصلی الگوهای مدیریتی‏اند. آنان، کسب‏وکار را حفظ و موفقیت آن را تضمین می‏کنند.


الگوی مدیریتی برای آینده

برای موفقیت، فرد یا افراد برجسته‏ای مورد نیازند. مدیرخوب، باید حائز مهارت‏های ادراکی، فنی و انسانی باشد. اعمال مدیریتی شامل برنامه‏ریزی، سازماندهی، رهبری و نظارت بر فرآیند نیل به اهداف هستند.
در ادامه، تاریخچه‏ای از مدیریت بیان می‏شود و به دو نظریه مهم مدیریت که در اکثر سازمان‏ها کاربرد دارند اشاره می‏شود. سپس نظریه جدیدی از مدیریت موثر را بیان می‌کنیم که الگویی ساده‏شده و جزئی‏محورتر است. این الگو فقط بر جنبه‏های مهم مدیریت تمرکز می‏کند و به شرکت کمک می‏کند احساس رضایت از کسب اهداف را به بالاترین سطح برساند.

تاریخچه مدیریت
با گذشت زمان، تعریف مدیریت تغییر کرده است. در آغاز دهه 1990، موضوع مدیریت دغدغه مهم بسیاری از کسب‏وکارها بود. پدر علم مدیریت فردریک تیلور است که در 1911، اصول مدیریت علمی را بیان کرد. یکی از نظریه‏های مدیریتی، با هدف‏گذاری آغاز می‏شود. هدف‏گذاری فرآیندی مداوم است. گام بعدی، سازماندهی افراد به‏نحوی است که با اهداف کسب‏وکار متناسب شوند. زمانی‏که اهداف مشخص می‏شوند ابتدا باید یک شخص، فعالیت‏ها، تصمیم‏ها و روابط مورد نیاز برای کمک به موفقیت شرکت را تجزیه‏وتحلیل کند. سپس اهداف را به فعالیت‏هایی قابل‏ کنترل تقسیم و علاوه ‏بر آن، کارها را به مشاغلی قابل‏مدیریت تفکیک کند. (بابرو1988)
در مدیریت کلاسیک، مرحله بعدی کار، انگیزه‌بخشی و بیان اهداف است. انگیزه‏بخشی مستلزم وجود اهدافی روشن است (بروس2002). جک‏ولش - مدیرعامل جنرال‏الکتریک- می‏گفت: بیشتر شرکت‏ها مملو از کارکنانی‏اند که هیچ اطلاعی از تصویر بزرگ شرکت- اهدافی که شرکت به‏دنبال آنها است- ندارند و چون احساس می‏کنند وجود و مشارکت‏شان اهمیتی ندارد، پس فقط انجام ‏وظیفه می‏کنند و بس! انگیزه‏بخشی و حصول اطمینان از توجه کارکنان به اهداف تعیین‏شده، جزو وظایف اصلی هر مدیر است.  
ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران، عامل مهمی است که بازخوردهایش فرصت دستیابی به اهداف شرکت را به‏طرزی موثر، فراهم می‏کند. هدف نهایی سیستم ارزیابی عملکرد، بهبود عملکرد سازمان است. اطلاعات به‏دست آمده به شرکت می‏گوید کجا هستند، چگونه عمل کنند و به‏کجا می‏روند. ارزیابی عملکرد به رشد و توسعه افراد کمک می‏کند و با واگذاری دقیق و بابرنامه وظایف به کارکنان محقق می‏شود. مدیر باید همکارانش را بشناسد و به آنان اعتماد کند، به‏همان‏اندازه، کارمند آماده اعتماد کردن به مدیر می‏شود (کاتلینوکف2005)
عدم تمرکز و تفویض اختیار، گام بعدی مدیریت کلاسیک است. یقینا وظایف و مشکلات فراوانی سرراه موفقیت یک کسب‏وکار وجود دارد که به‏طور آشکارا شخص به‏تنهایی قادر به انجام آنها نیست. در محیط پیچیده کسب‏وکار امروزی و با همه روندهای تاثیرگذار بر این کسب‏وکارها، مانند جهانی شدن، ‏فرد نمی‏تواند همه آنچه تجارت رو به ‏رشد، نیاز دارد را برآورده کند یا دست‏کم سرعت مورد نیاز را نخواهد داشت.تشکیل گروه و اضافه‏کردن مدیران دیگر به شرکت، ضرورتی است برای بقا در فضای کسب‏وکار امروزی.
عدم تمرکز به افراد می‏گوید چه کارهایی باید انجام شود و به‏آنان اجازه می‏دهد کارها را به روش خودشان انجام دهند. رهبر گروه باید بر حوزه تخصصی‏اش تمرکز کند و سایر وظایف تفویض شوند. (هلر ان‏دی)
تفویض‏اختیار فرآیندی است که ماهیت مدیریت را ساده‏تر و ممکن‏تر می‏کند. این امر اجازه می‏دهد کارها از طریق دیگران صورت پذیرد. مدیر باید اطلاعاتی که کارکنان نیاز دارند را دراختیارشان بگذارد و درباره اهداف تعیین‏شده با آنان به‏طور شفاف سخن بگوید. سرانجام، براساس این نظریه مدیریت، مدیران باید با کارکنان‏شان ارتباط برقرار کنند تا محیط‏کار لذت‏بخشی فراهم آید. مادامی‏که مدیران و کارکنان درکنار هم و درجهت هدفی مشخص کوشش می‏کنند، با کار کمتر، اهداف بیشتری به‏دست می‏آید (هیرِن 2004).
نظریه دیگری هست که مبتنی بر اقدامات ساده‏تری درمقایسه با نظریه مدیریت کلاسیک است. طبق‏نظر شرمرهورن، مدیریت از چهار وظیفه تشکیل شده است. اولین وظیفه، برنامه‏ریزی است؛ عملی که از هدف‌گذاری و تصمیم‏گیری برای چگونگی دستیابی به اهداف حاصل می‏شود. وظیفه دوم، سازماندهی است. این گام از مدیریت، شامل طرح‏ریزی شغلی، نیروی‏انسانی و منابع موردنیاز برای نیل به اهداف است. وظیفه سوم، رهبری است که مبتنی بر الهام‏بخشی به کارکنان جهت تلاش بیشتر و دستیابی به اهداف تعیین‏شده است. و اما وظیفه آخر، نظارت است. این مفهوم، عملکرد افراد را ارزیابی می‏کند و اطمینان می‏دهد نتایج موردانتظار حاصل شده‏اند. همان‏گونه که ملاحظه می‏شود این نظریه بسیار شبیه نظریه کلاسیک است، اما کمی ساده‏تر.

الگو
در مفهوم کلاسیک مدیریت کسب‏وکار، مدیران موظف بودند افراد را نظارت، سرپرستی و هدایت کنند. همان‏گونه که مشاهده شد، با توجه به سابقه تاریخی ذکرشده، نظریه‏های مشروحه، همگی بر برنامه‏ریزی، سازماندهی، رهبری و نظارت تاکید داشتند. مدیران فقط می‏کوشند به‏گونه‏ای عمل کنند که مدیران مافوق خود را راضی کنند. آنان با حداقل کیفیت و استانداردهای لازم کار را پیش می‏برند تا بتوانند کسب‏وکار را حفظ کنند. نظریه‏های قدیم، به واقعیت الهام‏بخشی به کارکنان، توجهی نداشتند. کارکنان، مدیری می‏خواهند که به آنان احترام بگذارد و احساس کنند می‏توانند هرچه می‏خواهند از او بپرسند. همچنین نیاز دارند مدیرشان را باور کنند و مدیر صرفا فردی نباشد که می‏گوید چه‏کارهایی باید انجام شوند.
روش‏های قدیمی مدیریت دیگر کاربرد ندارند. در اقتصاد دانش‏محور امروزی، کارکنان بدل به موثرترین منابع شرکت‏ها شده‏اند. آنان نیرومندترین مرجعی هستند که به‏کار گرفته می‏شوند تا هر شرکتی صاحب مزیت رقابتی شود. در دنیای پرشتاب کنونی، کارکنانی که به‏نحوی مطلوب مدیریت می‏شوند، انگیزه‏های بالایی دارند و در رشد و اجرای راهبردها نقشی اساسی دارند. در فضای کسب‏وکار رقابتی امروز، شخصی مدیر تلقی می‏شود که بتواند با انگیزه‏بخشی به کارکنان شرکت را به اهدافش برساند، موضوعی که بیشتر اوقات باعث ایجاد شأن و منزلت برای خود مدیر می‌شود.

تحقیقات رایج
الگوی مدیریتی جدیدی که باید در همه شرکت‏ها به‏اجرا درآید، با رهبری آغاز می‌شود. فضایی بر کسب‏وکار امروزی سایه افکنده است که آن را دستخوش تغییراتی سریع می‏کند.
یکی از این تغییرات، تبدیل وظیفه مدیریت به‏ رهبری است. رهبران به کارکنان کمک می‏کنند براساس چشم‏اندازهای شرکت، عمل و رفتار کنند. رهبران روحیه افراد را ارتقا می‏بخشند و باعث می‏شوند کارکنان هرچه بیشتر خود را با مدیریت تطبیق دهند و اهداف شرکت نیز بهتر حاصل شوند (کاتلینوکف2005)
وظیفه بعدی، ایجاد تمرکز بیشتر بر خلق چشم‏اندازها و توانمندسازی کارکنان است. مدیران باید توجه ویژه‏ای به سه بخش اصلی کسب‏وکار یعنی افراد، دانش و انسجام داشته باشند. هر زمان که مدیران توجه‏شان به این سه مهم معطوف باشد، عملکرد مالی شرکت نیز بهبود می‏یابد. مدی


کاربر گرامی اجازه مشاهده کامل مطلب را ندارید.جهت مشاهده مطالب می بایست عضو سایت شوید و یا در صورتیکه قبلا عضو شده اید با نام کاربری خود به سایت وارد شوید
ورود / ثبت نام


ارسال محتوا به دوستان نظرات خود را در رازنامه ثبت کنید                به اشتراک گذاری محتوا در فیسبوک به اشتراک گذاری محتوا در گوگل پلاس به اشتراک گذاری محتوا در لینکدین به اشتراک گذاری محتوا در توی تر

مشخصات ثبت اطلاعات

مدیریت رازنامه

مدیریت رازنامه

تاریخ ثبت:
1392/08/13
بروزرسانی:
1392/08/13
آخرین مشاهده:
1396/11/01

نظرات و پیشنهادات


تازه های رازنامه

رازنامه در شبکه های اجتماعی
دریافت نسخه اندروید از رازنامه دریافت نسخه اندروید از گوگل دریافت نسخه اندروید از بازار
تمامی حقوق طراحی ,ساخت وعرضه متعلق به مشاوره رازنامه می باشد.
شرایط و مقررات استفاده از رازنامه . .