دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

مشاوره در رازنامه

فهرست مشاورین
    باسلام لطفا در صورتیکه مطالبی در خصوص ساختار و فرآیندهای مهندسی خرید دارید به بنده اطلاع دهید . ممنون و سپاسگزارم
    علی صفرزاده لطفی
    علی صفرزاده لطفی
    سلام وخسته نباشید نحوه ثبت صندوق قرض الحسنه که افراد خیر پولی به صندوق واریز وافرادی را جهت دریاف وام معرفی میکنند حال میخواهیم هم از مبلغ آن فرد خیر کم شود هم شخص وام گیرنده بدهکار چگونه ثبت بز
    علیرضا سربی
    علیرضا سربی
    سلام و خسته نباشی پرسنل مجتمعی که من اونجا کار میکنم12 ساعت کار و 24 ساعت استراحت میکنند مثلا شنبه روزکار ،یکشنبه شبکار و دوشنبه استراحت میباشند حالا اگر یکی از پرسنل شنبه و یکشنبه را مرخصی بخواهد چط
    علیرضا سربی
    علیرضا سربی
    سلام وقت بخیر یک سوال ایا سهام پایه یا اولیه پروژه کارخانه سیمان با سهامهایی که در بورس دادو ستد می شود فرق دارد تشکر
    سید مهدی حجازی
    سید مهدی حجازی
    با عرض سلام و تحیات فراوان بنده در یه کارخانه تولید خیار شور و ترشیجات حسابدارم فروش توسط کارخانه صورت نمی گیرد که کلا به شعبه فرستاده میشود در سیستم حسابداری کارخانه خرید مواد و هزینه ها و ... سند حس
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    با عرض سلام وتشکرازسایت به روز ومفیدتان میخواستم سوال کنم افزایش حقوق 18%درسال 91به کسانی که بیمه بیکاری باسقف حداقل دستمزدسال 90دریافت میکرده اند تعلق میگیردیاخیر؟
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    سلام در رابطه با خرید زمین یا ملک قولنامه مشاوراملاکی سند محکمی هست ؟ اگر نیست واس محکمی کار چکار کنم؟ راهنمایی بفرمایید و بگید موقع خرید ملک یا زمین چه چیزهایی از فروشنده بخوایم که بعدا ادعا ن
    سعید ربیعی مجد
    سعید ربیعی مجد
    سلام وقت بخیر اینحقیر مدیرپروژه مجتمع تجاری در شهرستان خرمشهر میباشم که در قبل از انقلاب و جنگ بیش از 70 سال سابقه بسیار درخشان تجاری و مرکزیت تجاری داشته و بعد از جنگ بصورت متروک رها شده و همانگونه
    سعید ربیعی مجد
    سعید ربیعی مجد
    با سلام: آیا در سیستم حقوق و دستمزد و یا اصلاً در کل قانون کار عبارتی به نام اضافه کاری عادی داریم یا خیر و اگر جواب مثبت است تفاوت آن با اضافه کاری که ضریب 1/40 به آن تعلق می گیرد چیست ؟
    علی صفرزاده لطفی
    علی صفرزاده لطفی
    سلام وقت بخیر اینحقیر مدیرپروژه مجتمع تجاری در شهرستان خرمشهر میباشم که در قبل از انقلاب و جنگ بیش از 70 سال سابقه بسیار درخشان تجاری و مرکزیت تجاری داشته و بعد از جنگ بصورت متروک رها شده و همانگونه
    سید مهدی منبتی
    سید مهدی منبتی
    سلام وقت بخیر اینحقیر مدیرپروژه مجتمع تجاری در شهرستان خرمشهر میباشم که در قبل از انقلاب و جنگ بیش از 70 سال سابقه بسیار درخشان تجاری و مرکزیت تجاری داشته و بعد از جنگ بصورت متروک رها شده و همانگونه
    بابک نعمتی
    بابک نعمتی
    با سلام ضمن عرض خسته نباشید : اگر فردی با سابقه 12 سال بیمه تامین اجتماعی در سازمان خدمات درمانی پذیرفته شود آیا امکان انتقال سوابیق بیمه ای می باشد یه خیر لطفا توضیح بفرمایید
    علی صفرزاده لطفی
    علی صفرزاده لطفی
    با سلام میخواستم بدونم که چه مرجعی به حسابرسان نمره میدهد؟ واینکه میخواستم در رابطه با اهمیت حسابرسی از نظر فلسفی تحقیق کنم اما هیچ آشناییتی با این مساله و همچنین هیچ سایتی رو نمیدونم که بدونم تحقی
    سید مهدی حجازی
    سید مهدی حجازی
    سلام، اگر بخواهیم از محل اندوخته ی شرکت یک دارایی تحصیل نماییم به چه صورت باید در دفاتر حسابداری ثبت نماییم؟ ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ بدید.
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    سلام ایا بازاری که راکد هست رونق پیدا می کنه؟ چه موفع؟ بعد اینکه کدوم سمت سرمایه گذاری کرد بهتره؟ راهکاری لطفا
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    باسلام 1-حسابهای کل و معینی که جهت گزارشگری آینده لازم است در شرکتهای بیمه باشد ، چیست؟ 2-چه نرم افزاری در شرکت بیمه (شعبه مرکزی)مناسب است ؟ 3-مقررات مالیاتی و مقررات بیمه درخصوص گزارشگری مالی
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    با سلام امکان دارد در مورد سیستم ثبت ادواری اطلاعات در یک شرکت تولیدی توضیح دهیید ؟باتشکر وسپاس فراوان
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    باسلام لطفامقررات مالیاتی و مقررات بیمه در خصوص گزارشگری مالی در شرکتهای بیمه را توضیح دهید؟ و نرم افزار پبشنهادی شما برای یک شرکت بیمه ای چیست ؟
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    ببخشید که سوال به صورت کلی مطرح شد.
    این دو شرکت, سهامداران مشترک دارند یعنی 5 نفر میباشند که دو شرکت تاسیس کرده اند و حالا در صدد ادغام این دو شرکت میباشند.
    ارزش اسمی سهام این دو شرکت مت
    علیرضا سربی
    علیرضا سربی
    سلام باعرض خسته نباشید من قصد انجام کاری رو دارم که اگه زحمت داشت بازم سودش رو داشته باشه .وهدفم این بود که برم تو کار بسته بندی وصادرات زعفران ولی هیچی نمی دونم درجایی که هستیم بسته بندی زعفران نیاز
    سید علیرضا هاشمی نکو
    سید علیرضا هاشمی نکو
نظر شما چیست
به نظر شما کدام سرمایه گذاری در سال 1392 سودآور خواهد بود؟



[ مشاهده نتایج | نظرسنجی ها ]

آراء: 708 | نظرات: 0

کمک کنید تیم شما از تعارض دست بردارد و کار کند

منبع: دنیای اقتصاد تاریخ انتشار: 1390-05-01
نویسنده: مترجم: رویا مرسلی
چکیده:

تعارض‌هایی که اغلب در تیم‌ها به‌وجود می‌آید، می‌تواند شرایطی را برای شما به‌وجود آورد، که دلتان بخواهد همه چیز را رها کنید، به دفتر کارتان پناه ببرید و با لذت بدون کار تیمی‌به زندگی خود ادامه بدهید،


کمک کنید تیم شما از تعارض دست بردارد و کار کند اما مساله این است که وجود همکاری لازم است و هر چند ساده نیست، همفکری چند نفر در کارها اغلب نتیجه بهتری به دنبال دارد. اگر تیم شما وارد مشاجره شد یا به نظر رسید دو نفر از اعضا نمی‌توانند با هم کنار بیایند، چگونه می‌توانید کاری کنید که امور به روال عادی بازگردند؟ چگونه تیمی‌که به لحاظ عملکرد دچار اشکال شده است را به تیمی‌تبدیل می‌کنید که اعضا در آن بتوانند به‌خوبی کار کنند؟ متخصصان چه می‌گویند تعارض بخشی از کار تیمی‌است؛ هر چند اغلب ناراحت کننده است، اما در عین حال می‌تواند مفید هم باشد. جین برت دویت بوچانان، استاد دانشگاه مدیریت کلوگ گراجوئت و رییس مرکز تحقیقات این دانشگاه و یکی از نویسندگان «حل تعارض‌ها» می‌گوید «در گروهی که مشغول انجام کاری حتی با حداقل پیچیدگی است، تعارض وجود خواهد داشت و حتی باید وجود داشته باشد.» همه‌ تعارضات مخرب نیستند و مدیریت تعارض در همه‌ تیم‌ها یکی از اقدامات لازم مدیران و اعضای تیم است. مدیریت تعارض می‌گوید که در هر موقعیتی، بهترین رویکرد در برابر تعارض به‌وجود آمده چیست. درک اینکه چرا تیم‌ها وارد منازعه می‌شوند و اینکه دخالت ما باید چگونه و چه وقت باشد و اینکه چگونه جلوی تعارضات آینده را بگیریم، یک مهارت مهم و کلیدی برای همه رهبران تیم‌ها است. قبل از وقوع جدل از آن جلوگیری کنید متاسفانه اغلب رهبران تیم فکر می‌کنند وقتی اتفاقی می‌افتد، دلیل آن عدم موافقت اعضا است، اما برت معتقد است کارهای بیشتری لازم است تا «فرآیند مدیریت تعارض‌های سخت در هر موقعیتی که تعارض اتفاق می‌افتد وجود داشته باشد چون در هر صورت منازعه اتفاق می‌افتد». این قوانین همچنین به شما کمک می‌کند سریعتر کارها را پیش ببرید. طبق گفته ریچارد بویاتزیس استاد رفتار سازمانی دانشکده مدیریت کیس وسترن رزرو و یکی از نویسندگان «رهبری اولیه: یادگیری روش رهبری با کمک هوش احساسی» که می‌گوید «حل و فصل درگیری‌ها بعد از آنکه اتفاق افتاد به مثابه جهنمی ‌است که در آن باید بسیار بیشتر انرژی گذاشت». یکی دیگر از اقدامات بسیار مهم، اطمینان از این امر است که تیم شما اهداف، ارزش‌ها و هویت یکسانی را به اشتراک گذاشته است. بویاتزیس می‌گوید تیم‌ها باید «زمان کافی برای صحبت کردن درباره خود تیم اختصاص دهند». در این گفت‌وگوها، به جای تمرکز روی مسائل ساده‌تر و بنیادی‌تر مثل اهداف و ارزیابی‌ها، بگذارید گروه از ابتدا روی هدف خودش به اجماع برسد و توافق روی این مساله صورت گیرد. این روش را وقتی گروه شکل گرفت پیاده کنید و تا زمانی که گروه پا بر جا است ادامه دهید. بویاتزیس عضوی از یک کنسرسیوم است که طی ده سال گذشته سالی دو بار نشست برگزار کرده‌اند. گروه، هر جلسه‌ خود را با خواندن قواعد گروه با صدای بلند آغاز می‌کند؛ قواعدی که طی ده سال گذشته در مورد آن به توافق رسیدند. به عقیده او، این کار ممکن است از دید ناظر خارجی عجیب و غیرعادی به نظر آید، اما به اعتقاد او این همان چیزی است که تیم را محکم و متمرکز نگه می‌دارد و از بروز تعارضات ابتدایی و اولیه در تیم جلوگیری می‌کند. این قواعد هسته‌ اولیه‌ای را شکل می‌دهند که تیم حول آن شکل می‌گیرد و بر اساس آن تعارضات آینده‌ خود را رفع یا مدیریت خواهد کرد. چگونه و چه وقت مداخله کنیم برخی از شایع‌ترین تعارضات بر سر وظایف، قواعد کاری یا فرآیندها اتفاق می‌افتد. بدون توجه به اینکه تیم شما بر سر چه چیز اختلاف دارد، در زیر چند نکته می‌تواند به شما در حل و فصل سریع تعارض کمک کند: مداخله زود هنگام. وقتی دو نفر یا بیشتر از اعضای تیم در گیر یک منازعه می‌شوند، بهتر است هر چه زودتر مداخله کنید. وقتی جدل شروع می‌شود، احساسات بالا می‌گیرد و حل مساله مشکل‌تر می‌شود. اگر اجازه دهیم تعارض عمیق‌تر شود، این وضعیت می‌تواند منجر به جریحه دار کردن احساسات و طولانی‌تر شدن احساس خشم شود. بویاتزیس اشاره می‌کند که یک عدم توافق ساده می‌تواند در کسری از ثانیه به یک تعارض سخت تبدیل شود، پس این امر برای مدیران تیم‌ها بسیار حیاتی و مهم است که نسبت به حرکات تیم خود آگاهی داشته باشند و هر گاه یک مورد عدم توافق در حال شکل گرفتن است، آن را احساس کنند و اقدام درست را در این شرایط تشخیص دهند. نشان دادن توجه و پیگیری در این مواقع از جانب مدیر حس اعتماد اعضا را نیز افزایش می‌دهد و آنها را نسبت به رفتار خود حساس‌تر می‌کند. تمرکز روی قواعد تیم بهترین کار برای حل تعارض در زمانی که جدال در حال گسترش است، ارجاع به موضوعی است که تیم می‌تواند در مورد آن به توافق برسد یا قبلا روی آن موافقت داشته است. برای ایجاد این موافقت، مدیر می‌تواند روی قواعد تیم، صراحتا یا به‌صورت ضمنی تاکید کند. اگر از قبل قواعدی را برای تیم تعریف نکرده‌اید، هم اکنون زمان مناسبی برای برگزاری این گفت‌وگو است. مراقب باشید چارچوب گفت‌وگو را موضوع مورد اختلاف قرار ندهید، زیرا ممکن است ادامه‌ گفت‌وگو ناممکن و تنش‌زا شود، بلکه بر روی قواعدی تمرکز کنید که رو به پیش دارند و رویکردی به آینده را مد نظر قرار می‌دهد. به یک توافق مشترک برسید وظیفه شما به عنوان رهبر تیم کمک به افراد درگیر در تعارض است تا به یک توافق برسند. برت می‌گوید: «راز این کار احترام به هر یک از طرفین و دلایلی است که پشت ‌نظرات آنها پنهان است». طبق نظر بویاتزیس، تنها راه انجام این کار، صحبت با هر یک از طرفین تعارض درباره مشکل است. او می‌گوید که اکثر رهبران تیم‌ها «گفت‌وگو را قطع می‌کنند یا به شیوه دستوری «این کار را نکنید» متوسل می‌شوند». برت در ادامه می‌افزاید: وقتی شرایط گفت‌و‌گو مهیا است، باید «سعی کنید نتیجه را به سمتی سوق دهید که شامل نظرات هر دو طرف باشد». سازش معمولا بار معنایی بدی در دنیای کسب و کار دارد، اما لازم نیست راه‌حل در کفه‌ترازو به نفع یک طرف سبک‌تر یا سنگین‌تر شود. به جای آن، راه حل موجود باید منافع هر دو طرف را برآورده سازد. در صورت امکان، می‌توان رابطه ای بین راه حل ارائه شده و اهداف مشترک گروه‌ها ایجاد کرد که بتواند چراغ راهی برای هر دو طرف باشد. چگونگی حرکت بعد از وقوع عدم توافق بویاتزیس معتقد است بهترین راه برای التیام بخشیدن به صدمات ناشی از منازعه این است که کار را از اول شروع کنید. یک کار نسبتا ساده پیش روی گروه قرار دهید تا به آنها کمک کنید به عنوان یک گروه دوباره حس اعتماد و اطمینان به آنها برگردد. به‌عنوان یک رهبر می‌توانید الگوی حرکت به جلو و تمرکز روی کار را برای اعضای تیم پررنگ سازید. اگر بعضی از افراد در نتیجه تعارض طرد شده‌اند، تلاش کنید با تعیین وظایف مهم برای آنها یا به حساب آوردن نظراتشان آنها را دوباره به تیم بازگردانید. در صورتی که احساسات جریحه‌دار شده‌اند، می‌توانید از طرفین بخواهید به خودشان فرصت دهند و برای مدت کوتاهی با هم کار نکنند. ادامه کار از این جهت مفید است که کمک می‌کند به طور منظم با مشارکت یکدیگر روی شیوه‌ کار کنترل داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند که مسائل را قبل از آنکه به بحران تبدیل شود تشخیص دهید. اصولی که باید به خاطر داشته باشید آنچه باید انجام شود: - قبل از وقوع تعارض، فرآیند مدیریت تعارض ایجاد کنید. - وقتی تعارض بین اعضای تیم در حال شکل گرفتن است، زود مداخله کنید. - شاید بهتر باشد سریع‌تر کاری کنید که اعضای تیم دوباره با هم کار کنند. آنچه نباید انجام شود: - فکر نکنید تیم شما قطعا روی اهداف، ارزش‌ها یا دیدگاه‌های مشترک توافق دارد. - نگذارید تعارض سخت‌تر شود و آن را به حال خود رها نکنید. - به‌عنوان تیم نگذارید کارها بدون صحبت درباره تعارض پیش برود. در زیر دو موردکاوی در خصوص این متن ‌ آورده شده است. منبع: HBR مورد مطالعه شماره 1: حل تعارضات شخصی در یک تیم خودگردان گری‌هارتمن در جلسه شرکای م

کاربر گرامی اجازه مشاهده کامل مطلب را ندارید.جهت مشاهده مطالب می بایست عضو سایت شوید و یا در صورتیکه قبلا عضو شده اید با نام کاربری خود به سایت وارد شوید
ورود / ثبت نام


ارسال محتوا به دوستان نظرات خود را در رازنامه ثبت کنید                به اشتراک گذاری محتوا در فیسبوک به اشتراک گذاری محتوا در گوگل پلاس به اشتراک گذاری محتوا در لینکدین به اشتراک گذاری محتوا در توی تر

مشخصات ثبت اطلاعات

مدیریت رازنامه

مدیریت رازنامه

تاریخ ثبت:
1390/05/01
بروزرسانی:
1390/05/01
آخرین مشاهده:
1396/10/28

نظرات و پیشنهادات

Fiinndg this post has solved my problem

ثبت کننده:   Samara        تاریخ ثبت:   1391/05/01

تازه های رازنامه

رازنامه در شبکه های اجتماعی
دریافت نسخه اندروید از رازنامه دریافت نسخه اندروید از گوگل دریافت نسخه اندروید از بازار
تمامی حقوق طراحی ,ساخت وعرضه متعلق به مشاوره رازنامه می باشد.
شرایط و مقررات استفاده از رازنامه . .