دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

مشاوره در رازنامه

فهرست مشاورین
    با سلام ضمن عرض خسته نباشید : اگر فردی با سابقه 12 سال بیمه تامین اجتماعی در سازمان خدمات درمانی پذیرفته شود آیا امکان انتقال سوابیق بیمه ای می باشد یه خیر لطفا توضیح بفرمایید
    علی صفرزاده لطفی
    علی صفرزاده لطفی
    با سلام میخواستم بدونم که چه مرجعی به حسابرسان نمره میدهد؟ واینکه میخواستم در رابطه با اهمیت حسابرسی از نظر فلسفی تحقیق کنم اما هیچ آشناییتی با این مساله و همچنین هیچ سایتی رو نمیدونم که بدونم تحقی
    سید مهدی حجازی
    سید مهدی حجازی
    سلام، اگر بخواهیم از محل اندوخته ی شرکت یک دارایی تحصیل نماییم به چه صورت باید در دفاتر حسابداری ثبت نماییم؟ ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ بدید.
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    سلام ایا بازاری که راکد هست رونق پیدا می کنه؟ چه موفع؟ بعد اینکه کدوم سمت سرمایه گذاری کرد بهتره؟ راهکاری لطفا
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    باسلام 1-حسابهای کل و معینی که جهت گزارشگری آینده لازم است در شرکتهای بیمه باشد ، چیست؟ 2-چه نرم افزاری در شرکت بیمه (شعبه مرکزی)مناسب است ؟ 3-مقررات مالیاتی و مقررات بیمه درخصوص گزارشگری مالی
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    با سلام امکان دارد در مورد سیستم ثبت ادواری اطلاعات در یک شرکت تولیدی توضیح دهیید ؟باتشکر وسپاس فراوان
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    باسلام لطفامقررات مالیاتی و مقررات بیمه در خصوص گزارشگری مالی در شرکتهای بیمه را توضیح دهید؟ و نرم افزار پبشنهادی شما برای یک شرکت بیمه ای چیست ؟
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    ببخشید که سوال به صورت کلی مطرح شد.
    این دو شرکت, سهامداران مشترک دارند یعنی 5 نفر میباشند که دو شرکت تاسیس کرده اند و حالا در صدد ادغام این دو شرکت میباشند.
    ارزش اسمی سهام این دو شرکت مت
    علیرضا سربی
    علیرضا سربی
    سلام باعرض خسته نباشید من قصد انجام کاری رو دارم که اگه زحمت داشت بازم سودش رو داشته باشه .وهدفم این بود که برم تو کار بسته بندی وصادرات زعفران ولی هیچی نمی دونم درجایی که هستیم بسته بندی زعفران نیاز
    سید علیرضا هاشمی نکو
    سید علیرضا هاشمی نکو
    با سلام خدمت استاد گرامی برای ادغام دو شرکت سهامی خاص چه مراحلی باید انجام شود .(ادغام ساده) یکی از این شرکتها موجودیت خود را از دست میدهد و در شرکت دیگر جذب میشود. با توجه به اینکه سهامداران شرکت
    علیرضا سربی
    علیرضا سربی
    سلام 1 برای حقوق کارگران شیفتی به صورت 12 ساعت کار 24 استراحت حداقل مزد هر شیفت چقدر میشود؟ 2 ایا مزد شیفتهایی که در روزهای جمعه و یا تعطیل می باشند با روزهای عادی متفاوت است؟ 3- با توجه به اینکه ش
    جابر رمضانی
    جابر رمضانی
    با سلام مهندس. اینجانب دانشجوی مهندسی عمران مقطع فوق دیپلم ترم آخر می باشم که دارای کارت معاف از خدمت می باشم (کفالت) .مدت هاست که به فکر اشتغال می باشم لذا از شما مشاور عزیز این سوال را دارم که چگون
    اسداله مستوفی
    اسداله مستوفی
    سلام و خسته نباشی کارگری که 12 ساعت کار و 24 ساعت استراحت میکنند مثلا شنبه روزکار ،یکشنبه شبکار و دوشنبه استراحت میباشند . اگر شنبه و یکشنبه را مرخصی بخواهد چطور باید از مرخصی استحقاقیش کسر کنم؟ ی
    مازیار نخکوب
    مازیار نخکوب
    با سلام و احترام، در برخی از سازمان های دولتی متقاضی پس از تشکیل پرونده و جمع اوری مدارک و استعلامات، قبل از صدور هر گونه مجوزی تقاضای ابطال پرونده می کند. این در حالی است که سازمان ها و ادارت با بیان
    جابر رمضانی
    جابر رمضانی
    سلام تورم بالا با رشد اقتصادی بهتر است یا رکود و تورم پایین ؟ جامعه خودمون رو در نظر بگیرید.
    سعید شمس ایلی
    سعید شمس ایلی
    با سلام و خسته نباشید. اینجانب دانشجوی ترم آخر مهندسی عمران مقطع فوق دیپلم می باشم. من کلا یک سوال دارم و آن هم این است که من چطور می توانم کاری را(هرکاری) شروع کنم با اینکه درحال حاضر اصلا سرمایه ا
    حسین عزیزی نژاد
    حسین عزیزی نژاد
    سلام استاد عزیز وقت بخیر آیا بازخرید مرخصی ذخیره شده شاغلین در دستگاههای دولتی مجاز است واگر غیر قانونی میباشد لطف بفرمایید ماده قانونی رااعلام بفرمائید .از راهنمایی حضرتعالی متشکرم.
    جابر رمضانی
    جابر رمضانی
    سلام اقا من از بین پول سپرده گذاشتن توی بانک میخام تغییر مسیری بدم به سمت خودرواهی پیش فروش قطعی ایران خودرو یا هایوندای یا کیا ؟ انتخاب درستیه؟ توضیح بدهید
    حمید رضا تاج نسائی
    حمید رضا تاج نسائی
    سلام در بحث واردات یک جنس خاص مثلا پوشاک و لباس مردانه به طور کلی مشتری به کیفیت بیشتر فکر میکنه یا ارزانی جنس؟ و به طور کلی چه جور مشتری رو بیشتر جذب کنیم؟ با ارزان دادن جنس یا کیفیت یا ... ؟
    سید علیرضا هاشمی نکو
    سید علیرضا هاشمی نکو
    سلام pvif به چه معنیه لطفا توضیح بدید؟
    علیرضا سربی
    علیرضا سربی
نظر شما چیست
به نظر شما کدام سرمایه گذاری در سال 1392 سودآور خواهد بود؟



[ مشاهده نتایج | نظرسنجی ها ]

آراء: 708 | نظرات: 0

برانگیختن کارمندان به ارائه فیدبک

منبع: دنیای اقتصاد تاریخ انتشار: 1390-08-26
نویسنده: مترجم: رویا مرسلی
چکیده:

هر چه دامنه فعالیت مدیران گسترده‌تر می‌شود، احتمال اینکه آنان بتوانند فیدبک سازنده‌‌ای درباره کارآیی خود به دست آورند، کمتر می‌شود.


برانگیختن کارمندان به ارائه فیدبک


هر چه با گذشت زمان، مدیر با سابقه‌تری می‌شوید، شکی برایتان باقی نمی‌ماند که در تمام این سال‌ها، مهارت‌ها و توانایی‌هایی به دست آورده‌اید که منجر به افزایش کارآیی شما در زمینه کاری تان شده است. شاید اساتید و مشاوران زیادی از نزدیک بر روند شغلی شما نظارت داشته‌اند و برای رشد استعدادهایتان در مواقع ضروری به شما کمک کرده‌اند تا به این درجه برسید و شاید بعضی اوقات انتقادهایی از شما نموده‌اند که هرگز تمایلی به شنیدن آن نداشته‌اید، اما برای سیر روند صعودی موفقیت شغلی‌تان باید با آن روبه‌رو می‌شدید. وقتی به این درجه از زندگی حرفه‌‌ای‌تان برسید، احتمالا همکاران زیادی زیرمجموعه شما خواهند بود در حالی که شاید خود شما تحت نظارت هیات‌مدیره یا روسای ارشد یا حداقل یک مافوق هستید که البته فعالیت‌های شما در این مرتبه، احتمالا از نزدیک و به طور روزانه تحت کنترل نیست. در عوض، آنها نظرات خود را از طریق شما به اجرا در می‌آورند یا از طریق گزارش‌های واصله از کارمندان زیرمجموعه شما به اتخاذ تصمیمات جدید مبادرت می‌ورزند.
در نتیجه، بسیاری از مدیران به تدریج به این موضوع پی می‌برند که هر چه با سابقه‌تر می‌شوند، فیدبک کمتری دریافت می‌کنند و بعضی اوقات درمورد کارآیی و نیازهای تکاملی خود بیشتر سردر گم می‌شوند. حتی احتمال دارد که به طور فزاینده‌‌ای نسبت به دریافت نقدهای سازنده ایزوله شوند یا کارمندان مایل نباشند رییس خود را مورد انتقاد قرار دهند و شاید فکر کنند که پیشنهادهای سازنده، چندان مورد استقبال واقع نخواهند شد. بسیار مشاهده شده که وقتی مدیران ارشد در گزارش‌های آخر سال فیدبک‌های خود را دریافت می‌کنند
(که اغلب بخشی از ارزیابی 360 درجه است) با انتقادهای خاصی درباره شیوه مدیریت، نحوه برقراری ارتباط و مهارت‌های اجتماعی خود روبه‌رو می‌شوند. حتی از آن بدتر، بعضا متوجه می‌شوند که نگرانی‌های گسترده‌‌ای درباره استراتژی کاری آنها، تصمیمات کلیدی تاکتیکی و اولویت‌های عملیاتی در کارشان وجود دارد. این مدیران، اغلب خیلی دیر متوجه می‌شوند که انتقادها و نگرانی‌های مختلف کارمندان، از مدت‌های طولانی موضوع بحث آنها است بدون آنکه خود مدیران از این مسائل اطلاع داشته باشد. به همین دلایل، اکنون سال‌ها است که من گزارش مربوط به خود را مستقیما دریافت می‌کنم و از مدیران ارشد دیگر هم می‌خواهم که شیوه‌های خاصی را برای دریافت فیدبکی که موردنیاز آنها است، در پیش گیرند. هدف این متن، ارائه روشی است که به شما امکان دهد تا بتوانید بهتر فیدبک دریافت کنید و به موازات آن قادر باشید سازمان، قابلیت‌ها و موفقیت‌های حرفه‌‌ای خود را بهبود بخشید.

شبکه‌‌ای از مربیان با سابقه داشته باشید
یکی از اولین سوالاتی که من از مدیران ارشد می‌پرسم این است که «مربی شما چه کسی است؟» بسیاری از آنها با ارائه لیستی از مشاوران به این پرسش پاسخ می‌دهند و مشاورانی که از آنها یاد می‌شود اغلب یا خارج از شرکت هستند یا عضو هیات مدیره‌اند. آنچه آنها از آن یاد می‌کنند «مشاور» است، نه «مربی». زیرا مشاوران، مدیر را تحت نظارت مستقیم قرار نمی‌دهند. متاسفانه، توصیه‌های این افراد فقط در حد تئوری است و اغلب به خاطر عدم آشنایی حرفه‌‌ای مشاور درباره نحوه کار آن مدیر، چندان مناسب نمی‌باشد. سوال بعدی من این است «چه کسی رفتار شما را به طور منظم تحت نظر دارد و آنچه نمی‌خواستید بشنوید را به شما می‌گوید؟» پاسخ به این سوال، اغلب سکوت است.
مورد مشابهی را با مدیر عامل یک شرکت دارویی داشته ام. او از داشتن مشکل برای رسیدن به توافق با تیم مدیران ارشد خود درباره تصمیمات متعدد کلیدی و استراتژیک ناراضی بود. از جمله موارد اختلاف، شامل توسعه ترکیبات دارویی در مراحل اولیه و انجام آن از طریق سرمایه‌گذاری مشترک یا به تنهایی بود. این تصمیمات، بسیار مهم بودند؛ چرا که مستلزم صرف هزینه بسیار زیادی بود که نیاز به دریافت تاییدیه محصول جدید از سازمان غذا و بهداشت ایالات متحده داشت.
مدیر عامل، بر این باور بود که این مسائل نیاز به سطح بالایی از اجماع دارد؛ چرا که بر همه واحدهای شرکت موثر خواهد بود. او به تیم مدیران ارشد خود بسیار اهمیت می‌داد، اما گویا تلاشش بی نتیجه بود. بنابراین، با خود فکر کرد شاید در شیوه مدیریت او اشکالی وجود دارد یا بر عکس شاید لازم باشد یک یا چند نفر از مدیران ارشد خود را جایگزین نماید. برخی از دوستان نزدیکش و آنهایی که بیرون از شرکت بودند، پیشنهاد کردند که جابه‌جا کردن تیم مدیران می‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند.
من از او سوال کردم که آیا او به دنبال مربی در میان اعضای زیر مجموعه اش گشته است؟ او گفت «البته که نه؛ آنها زیر مجموعه من هستند. اگر از آنها بخواهم مربی من باشند، برای من اقدامی‌ غیرحرفه‌‌ای است. مربی، من هستم». وقتی از او پرسیدم که چه اشکالی دارد اگر از میان کارمندان به دنبال مربی بگردد، او مدت زیادی فکر کرد و گفت طی سال‌های کار او، خیلی به ندرت مشاهده کرده است که روسا و مدیران ارشد او خود را آنقدر آسیب‌پذیر جلوه بدهند که به دنبال دریافت فیدبک مستقیم بوده باشند. همچنین او نمی‌دانست چگونه باید این کار را انجام دهد و فکر می‌کرد این کار باعث می‌شود کارمندان و خود او معذب شوند و شاید این کار، به سلسله مراتب رییس و مرئوسی لطمه وارد کند. به‌رغم عدم تمایل او، از وی خواستم که شخصا حداقل از پنج نفر نظرخواهی کند. او باید می‌پرسید «شما چه پیشنهادی می‌توانید به من ارائه دهید که باعث ارتقای سطح کاری من شود؟ لطفا به من یک یا دو پیشنهاد خاص و عملی ارائه کنید. من از پیشنهاد شما استقبال می‌کنم». گرچه او چندان موافق نبود، اما سرانجام پذیرفت.
گفت‌وگوی او با کارمندان در ابتدا قانع‌کننده نبود. اولین پاسخ‌ها، حاکی از آن بود که او کارش «خوب» یا «بسیار خوب» است. مدتی طول کشید تا او بتواند افراد را قانع کند صادقانه واقعا فقط قصد دارد فیدبک دریافت کند و بالاخره، در میان این گفت‌وگوها او توانست توصیه‌های عجیب، چالش‌انگیز و در عین حال مفیدی دریافت کند. او دریافت که:
• در مورد او تصور می‌شد که به ندرت از کارمندان سوال می‌پرسد و بعضی‌ها فکر می‌کردند که او به نظر آنها توجه نمی‌کند.
• او در گوش دادن بسیار ضعیف است . وقتی کارمندان با او صحبت می‌کنند، بیشتر او حرف می‌زند.
• به نظر کارمندان، او نسبت به افراد «گارد» داشت. آنچه به آن معتقد بود و آنچه وی را نگران می‌کرد را بروز نمی‌داد. او دریافت که کارمندان اغلب در مورد او دچار سوء تفاهم می‌شوند.
• و سرانجام اینکه در جلسات مدیران، به جای آنکه بیشتر به قالب‌بندی و بحث درباره کلیت موضوعات پرداخته شود، به فرآیندها توجه می‌شد. به همین خاطر، مدیران کمتر فرصت می‌یافتند با هم درباره موضوعات کلیدی صحبت کنند و همین موضوع، تصمیم‌گیری را سخت کرد.
در حالی که تصور عمومی ‌از این مدیرعامل، یک استراتژیست ماهر و فردی خلاق بود، اما با این وجود، او به عنوان یک مدیر و رهبری کارآمد شناخته نمی‌شد. آنچه برای او بیش از همه تعجب آور بود این بود که او این مشاهدات را قبلا هرگز از هیچ‌یک از مشاوران و روسای خود نشنیده بود. او بلافاصله شروع به کار روی بعضی از این نقدها نمود.
پس از سه ماه، این مدیر عامل قادر به حل مشکلات تیم شد و از جمله توانست برای دو داروی جدید موافقت بگیرد و شیوه توسعه هر دو دارو را نیز تعیین کند. همچنین، طی این مدت او توانست جلسات را به بهترین نحو اداره کند و طی بحث‌های باز و صریحی که ردوبدل می‌شد، اعضا احترام بیشتری برای چالش‌های افرادی که مسوولیت‌های بخش‌های دیگر را بر عهده داشتند، قائل شدند.
در عین حال، این مدیر عامل بر تقویت مهارت‌های «ظریف» ارتباطی خود نیز تمرکز نمود، از جمله در موارد ابراز احساسات و پرسش و گوش دادن. او قبلا فکر می‌کرد لازم است یک مدیر قوی، کمی ‌حالت تدافعی داشته باشد؛ اما اکنون در این دیدگاه تجدید نظر نمود و دریافت که یک رهبر‌ ایده‌آل باید


کاربر گرامی اجازه مشاهده کامل مطلب را ندارید.جهت مشاهده مطالب می بایست عضو سایت شوید و یا در صورتیکه قبلا عضو شده اید با نام کاربری خود به سایت وارد شوید
ورود / ثبت نام


ارسال محتوا به دوستان نظرات خود را در رازنامه ثبت کنید                به اشتراک گذاری محتوا در فیسبوک به اشتراک گذاری محتوا در گوگل پلاس به اشتراک گذاری محتوا در لینکدین به اشتراک گذاری محتوا در توی تر

مشخصات ثبت اطلاعات

مدیریت رازنامه

مدیریت رازنامه

تاریخ ثبت:
1390/08/26
بروزرسانی:
1390/08/26
آخرین مشاهده:
1396/08/29

نظرات و پیشنهادات


تازه های رازنامه

رازنامه در شبکه های اجتماعی
دریافت نسخه اندروید از رازنامه دریافت نسخه اندروید از گوگل دریافت نسخه اندروید از بازار
تمامی حقوق طراحی ,ساخت وعرضه متعلق به مشاوره رازنامه می باشد.
شرایط و مقررات استفاده از رازنامه . .