دریافت آخرین اطلاعات رازنامه
با ثبت پست الکترونیکی خود و یا دوستان خود همیشه از آخرین اطلاعات سایت آگاه شوید.

دریافت آخرین اطلاعات رازنامه

مشاوره در رازنامه

فهرست مشاورین
    با سلام ضمن عرض خسته نباشید : اگر فردی با سابقه 12 سال بیمه تامین اجتماعی در سازمان خدمات درمانی پذیرفته شود آیا امکان انتقال سوابیق بیمه ای می باشد یه خیر لطفا توضیح بفرمایید
    علی صفرزاده لطفی
    علی صفرزاده لطفی
    با سلام میخواستم بدونم که چه مرجعی به حسابرسان نمره میدهد؟ واینکه میخواستم در رابطه با اهمیت حسابرسی از نظر فلسفی تحقیق کنم اما هیچ آشناییتی با این مساله و همچنین هیچ سایتی رو نمیدونم که بدونم تحقی
    سید مهدی حجازی
    سید مهدی حجازی
    سلام، اگر بخواهیم از محل اندوخته ی شرکت یک دارایی تحصیل نماییم به چه صورت باید در دفاتر حسابداری ثبت نماییم؟ ممنون میشم اگه به سوالم پاسخ بدید.
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    سلام ایا بازاری که راکد هست رونق پیدا می کنه؟ چه موفع؟ بعد اینکه کدوم سمت سرمایه گذاری کرد بهتره؟ راهکاری لطفا
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    باسلام 1-حسابهای کل و معینی که جهت گزارشگری آینده لازم است در شرکتهای بیمه باشد ، چیست؟ 2-چه نرم افزاری در شرکت بیمه (شعبه مرکزی)مناسب است ؟ 3-مقررات مالیاتی و مقررات بیمه درخصوص گزارشگری مالی
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    با سلام امکان دارد در مورد سیستم ثبت ادواری اطلاعات در یک شرکت تولیدی توضیح دهیید ؟باتشکر وسپاس فراوان
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    باسلام لطفامقررات مالیاتی و مقررات بیمه در خصوص گزارشگری مالی در شرکتهای بیمه را توضیح دهید؟ و نرم افزار پبشنهادی شما برای یک شرکت بیمه ای چیست ؟
    طیب عینی زاده
    طیب عینی زاده
    ببخشید که سوال به صورت کلی مطرح شد.
    این دو شرکت, سهامداران مشترک دارند یعنی 5 نفر میباشند که دو شرکت تاسیس کرده اند و حالا در صدد ادغام این دو شرکت میباشند.
    ارزش اسمی سهام این دو شرکت مت
    علیرضا سربی
    علیرضا سربی
    سلام باعرض خسته نباشید من قصد انجام کاری رو دارم که اگه زحمت داشت بازم سودش رو داشته باشه .وهدفم این بود که برم تو کار بسته بندی وصادرات زعفران ولی هیچی نمی دونم درجایی که هستیم بسته بندی زعفران نیاز
    سید علیرضا هاشمی نکو
    سید علیرضا هاشمی نکو
    با سلام خدمت استاد گرامی برای ادغام دو شرکت سهامی خاص چه مراحلی باید انجام شود .(ادغام ساده) یکی از این شرکتها موجودیت خود را از دست میدهد و در شرکت دیگر جذب میشود. با توجه به اینکه سهامداران شرکت
    علیرضا سربی
    علیرضا سربی
    سلام 1 برای حقوق کارگران شیفتی به صورت 12 ساعت کار 24 استراحت حداقل مزد هر شیفت چقدر میشود؟ 2 ایا مزد شیفتهایی که در روزهای جمعه و یا تعطیل می باشند با روزهای عادی متفاوت است؟ 3- با توجه به اینکه ش
    جابر رمضانی
    جابر رمضانی
    با سلام مهندس. اینجانب دانشجوی مهندسی عمران مقطع فوق دیپلم ترم آخر می باشم که دارای کارت معاف از خدمت می باشم (کفالت) .مدت هاست که به فکر اشتغال می باشم لذا از شما مشاور عزیز این سوال را دارم که چگون
    اسداله مستوفی
    اسداله مستوفی
    سلام و خسته نباشی کارگری که 12 ساعت کار و 24 ساعت استراحت میکنند مثلا شنبه روزکار ،یکشنبه شبکار و دوشنبه استراحت میباشند . اگر شنبه و یکشنبه را مرخصی بخواهد چطور باید از مرخصی استحقاقیش کسر کنم؟ ی
    مازیار نخکوب
    مازیار نخکوب
    با سلام و احترام، در برخی از سازمان های دولتی متقاضی پس از تشکیل پرونده و جمع اوری مدارک و استعلامات، قبل از صدور هر گونه مجوزی تقاضای ابطال پرونده می کند. این در حالی است که سازمان ها و ادارت با بیان
    جابر رمضانی
    جابر رمضانی
    سلام تورم بالا با رشد اقتصادی بهتر است یا رکود و تورم پایین ؟ جامعه خودمون رو در نظر بگیرید.
    سعید شمس ایلی
    سعید شمس ایلی
    با سلام و خسته نباشید. اینجانب دانشجوی ترم آخر مهندسی عمران مقطع فوق دیپلم می باشم. من کلا یک سوال دارم و آن هم این است که من چطور می توانم کاری را(هرکاری) شروع کنم با اینکه درحال حاضر اصلا سرمایه ا
    حسین عزیزی نژاد
    حسین عزیزی نژاد
    سلام استاد عزیز وقت بخیر آیا بازخرید مرخصی ذخیره شده شاغلین در دستگاههای دولتی مجاز است واگر غیر قانونی میباشد لطف بفرمایید ماده قانونی رااعلام بفرمائید .از راهنمایی حضرتعالی متشکرم.
    جابر رمضانی
    جابر رمضانی
    سلام اقا من از بین پول سپرده گذاشتن توی بانک میخام تغییر مسیری بدم به سمت خودرواهی پیش فروش قطعی ایران خودرو یا هایوندای یا کیا ؟ انتخاب درستیه؟ توضیح بدهید
    حمید رضا تاج نسائی
    حمید رضا تاج نسائی
    سلام در بحث واردات یک جنس خاص مثلا پوشاک و لباس مردانه به طور کلی مشتری به کیفیت بیشتر فکر میکنه یا ارزانی جنس؟ و به طور کلی چه جور مشتری رو بیشتر جذب کنیم؟ با ارزان دادن جنس یا کیفیت یا ... ؟
    سید علیرضا هاشمی نکو
    سید علیرضا هاشمی نکو
    سلام pvif به چه معنیه لطفا توضیح بدید؟
    علیرضا سربی
    علیرضا سربی
نظر شما چیست
به نظر شما کدام سرمایه گذاری در سال 1392 سودآور خواهد بود؟



[ مشاهده نتایج | نظرسنجی ها ]

آراء: 708 | نظرات: 0

برگزیده رازنامه

تغییر نگرش فورد به دنیای کسب‌وکار

منبع: دنیای اقتصاد تاریخ انتشار: 1390-08-28
نویسنده: مترجم: محمدجعفر نظری
چکیده:

مدیرعامل شرکت فورد درباره‌ آینده تغییرات فناوری‌های صنعت خودرو و تولید در آمریکا صحبت می‌کند.


ساختن یک شرکت فورد پایدار

تغییر نگرش فورد به دنیای کسب‌وکار

ویلیام کلی فورد همواره در شرکت خود طرفدار موفقیت از طریق پایداری بوده است. نوه‌ هنری فورد و مدیرعامل کنونی شرکت بیان می‌کند که با ارائه‌ خودروهای سازگار با محیط زیست و استفاده از کارخانه‌هایی که از جهت مصرف انرژی کارآ هستند و در نتیجه هزینه‌های کمتری هم به شرکت تحمیل می‌کنند، سود شرکت افزایش یافته است. سال‌ها در شرکت فورد در برابر این نوع نگاه به کسب و کار مقاومت می‌شد. اما در برهه‌ای که تمامی هزینه‌ها در حال افزایش هستند و اقتصاد جهان در بحران به سر می‌برد، مدیران نامی جهان همگی متوجه شده‌اند که در رقابت با فورد بسیار کمتر از این شرکت به پایداری دست یافته‌اند.
طبق تاکید بیل فورد برای اینکه کسب‌وکار دوباره فعال و سودآور شود، شرکت همچنان چالش‌هایی در پیش دارد؛ اما وی می‌گوید که هیچگاه به میزان کنونی شرکت را متمرکز و فعال ندیده است. وقتی در سال 2001 وی مدیرعامل شد، تصمیم‌ گرفت علاوه بر ایجاد تحول در سودآوری شرکت، آن را با محیط زیست سازگارتر کند: مثلا وی بازسازی کارخانه‌ ریور روج را (که در حال استهلاک بود)سرلوحه‌ کار خود قرار داد و آن را به یک آزمایشگاه برای تمرین تولید پایدار تبدیل کرد. مدیریت فورد در مسائل تولیدی و زیست‌محیطی از شرکتش فراتر رفته است. او به عنوان قائم مقام ریاست رهبران کسب‌وکار میشیگان (که یک سازمان رهبری در میشیگان است) و مدیرعامل باشگاه اقتصادی دیترویت تلاش کرده است که رقابت‌پذیری خودروسازان آمریکایی را به ویژه از طریق نوآوری و فناوری پایدار احیا کند.
در اکتبر سال 2009، فورد جلسه‌ای با شیلا بونینی از مک‌کینزی (مشاور این مجله در دفتر سیلیکون ولی) و هانس ونرکاس (که در دیترویت مدیریت می‌کند) برگزار کرد تا درباره‌ دیدگاه خود در رابطه با پایداری، فناوری‌های جدید برای اقتصاد سوخت، نوآوری و غلبه بر مقاومت در برابر تغییر گفت‌وگو کند. این مصاحبه در دفتر فورد واقع در ساختمان مرکزی این شرکت در دیربورن ایالت میشیگان برگزار شد.
-شما طی این سال‌ها همیشه طرفدار پایداری بوده‌اید، اگر ممکن است شرح دهید که چگونه به این دیدگاه رسیده‌اید؟
-یادگیری من به دوران تحصیل در کالج باز می‌گردد. وقتی در اوایل دهه‌ 1970 به فورد پیوستم، به شدت حس کردم که ما نمی‌توانیم همواره با تکیه بر منابع طبیعی و اثرگذاری مخرب بر طبیعت فعالیت کنیم. اما در آن‌ زمان کسی در این زمینه با من همفکر نبود. در دهه 80 ، به جست و جوی افراد همفکر خود در شرکت پرداختم. آنها اندک بودند، اما نبرد من در میان سرداران جنگ بود. به ویژه، برخی مدیران عالی مرا یک بلشویک می‌دانستند. من هیچگاه نمی‌پسندیدم که شرکت فورد مانند یک کارخانه تولید تنباکو باشد که کارکنان به استخدام در آن افتخار نکنند. من در این رابطه احساس خطر کردم که شرکت ما ممکن است به خاطر آلودگی زیاد محیط زیست به حاشیه کشانده شود. کسب‌وکار ما مانند دیگران به ارائه‌ بهترین‌ها و درخشان‌ترین‌ها بستگی داشت و ارائه‌ این‌ها در محیطی که از نظر اجتماعی نامطلوب باشد، امکان‌پذیر نبود.
وقتی در سال 1988 به هیات مدیره پیوستم، به من گفته شد که نمی‌توانم درباره محیط زیست یادگیری داشته باشم. این گفته را کاملا نشنیده گرفتم. بالاخره یک نفر باید این پل را بین جامعه‌ محیط زیست و جامعه‌ کسب‌وکار برقرار می‌کرد. فکر می‌کنم در طول تاریخ تنها مدیری باشم که در کنفرانس تجاری صلح سبز در لندن در سال 2001 صحبت کرده است. در آن زمان این تفکرات من در فورد اثر چندانی نداشت؛ اما می‌پنداشتم که این سخنرانی نشان از نیاز ما به مباحثی داشت که در آینده قرار بود مطرح شوند.
- چرا با شما در این رابطه مخالفت می‌شد؟
- وقتی گاز از آب‌ آشامیدنی ارزان‌تر باشد، دیگر جایی برای موفقیت خودروهای کم‌مصرف وجود ندارد. علت دیگر آن بود که از دیرباز، مشتریان، خودروهای کم‌مصرف را ارزان و ‌در عین حال مشکل‌دار‌تر می‌دانستند. هم‌اکنون قیمت سوخت افزایش یافته و فناوری تا جایی توسعه‌ یافته که می‌توان هم برای مشتریان صرفه ایجاد کرد و هم لذت رانندگی را به آنها داد. بنابراین شرایط به کلی فرق کرده است. هم‌اکنون در شرایطی به سر می‌بریم که می‌توانیم بگوییم که قصد داریم رهبری هزینه‌های سوخت در همه‌ بخش‌های بازار را در دست داشته باشیم. به زبان آوردن این نیت کسی را در شرکت ما نمی‌ترساند؛ زیرا همگی می‌دانند که این کار صحیح است و به معادله کسب‌وکار صحت می‌بخشد. آنها در گذشته در شک و تردید به سر می‌بردند.
- شما چه روش‌هایی را برای تغییر نگرش افراد در شرکت خود به کار بردید؟
-بیش از هر چیز، من توانستم به خوبی آنچه را در اروپا رخ داده بود روشن کنم. مشتریان در اروپا به خودروهای کوچک‌تر و به‌صرفه‌تر گرایش پیدا کردند. این تغییر گرایش همه‌گیر بود. دیگر خودروهای کوچک فاقد لذت رانندگی نبودند. بلکه به خوبی طراحی شده بودند و رانندگی با آنها لذت‌بخش بود. این خودروها قابلیت‌های بسیار خوبی داشتند.
اما چیز دیگری هم در اروپا وجود دارد که می‌توان به کارآیی مدل‌ اروپایی کمک کند و آن وجود همکاری است. در اروپا، همه‌ بازیگران عرصه (سازمان‌های غیردولتی، دولت و خودروسازان) دور یک میز جمع می‌شوند و می‌گویند: «خب، کجا باید برویم؟». روشن است که توافق نظری بین آنها وجود ندارد؛ اما گفت‌وگوهای زیادی انجام می‌شود و بر سر یک چیز واحد توافق صورت می‌گیرد. در کشور ما هم


کاربر گرامی اجازه مشاهده کامل مطلب را ندارید.جهت مشاهده مطالب می بایست عضو سایت شوید و یا در صورتیکه قبلا عضو شده اید با نام کاربری خود به سایت وارد شوید
ورود / ثبت نام


ارسال محتوا به دوستان نظرات خود را در رازنامه ثبت کنید                به اشتراک گذاری محتوا در فیسبوک به اشتراک گذاری محتوا در گوگل پلاس به اشتراک گذاری محتوا در لینکدین به اشتراک گذاری محتوا در توی تر

مشخصات ثبت اطلاعات

مدیریت رازنامه

مدیریت رازنامه

تاریخ ثبت:
1390/08/28
بروزرسانی:
1390/08/28
آخرین مشاهده:
1396/09/01

نظرات و پیشنهادات


تازه های رازنامه

رازنامه در شبکه های اجتماعی
دریافت نسخه اندروید از رازنامه دریافت نسخه اندروید از گوگل دریافت نسخه اندروید از بازار
تمامی حقوق طراحی ,ساخت وعرضه متعلق به مشاوره رازنامه می باشد.
شرایط و مقررات استفاده از رازنامه . .